framtidsdrömmar............ xD

Just nu vill jag jättegärna bli skådespelerska, men förut ville jag bli designer... Men jag har alltid tänkt att designa som hobby så jag letar efter tyg att sy med.. Nån som vet en bra affär där det finns snygga tyg?? komment.

Iaf så sitter jag och gimpar just nu samidigt som jag bloggar och tittar på tv

har tråkigt, ska snart gå ut mmed hunden



'love'// leone

Just det! Och BajsDag

I torsdags var jag på bokrean med min kompis, köpte vargbröder ettan och tvåan ( asså vi har trean, fyran och femman så vi vill liksom ha alla). Sen gick vi och köpte varsin donut som smakade degigt och segt, sen gick vi till H&M och köpte hårspännen, sen gick vi till Gina Tricot och jag köpte en jättefin tröja!


Den ser inte jättesmickrande ut när den ligger sådär, menmen...
Jag glömde skriva när jag kom hem från gallerian så jag skriver nu...
PS. Nora kan inte blogga då hon är på väg till SlalomLand.....

Love // Leone

DET HÄR BLIR ETT DUBBELINLÄGG EFTERSOM JAG GLÖMDE PUBLICERA INLÄGGET OVAN FÖRUT... xD

BAJSDAG

Idag har min dag sugit.... jag gjorde ingenting tills jag gick ut en långis med min hund & syster,, på promendaen orkade jag knappt röra mig, jag var så trött. När vi kom hem gjorde vi goda biffar och nu ligger jag i soffan och är jättetrött...

Längtar efter dig!

Trötta kramar // Leone

PS. Jag har precis installerat Gimp och lärt mmig hur man använder det, kanske blir nåra gimpade foton nästa gång? DS.
PPs. Min kameraslad är borta..... DS.




Blä

Har precis vaknat av att min hund har sparkat mig i sömnen. Tur för henne att hon är skitsöt, annars skulle jag sparka tillbaka.
Nu sitter jag iaf och tittar på Vänner. Inte såå roligt menmen, orkar inte gå in på TVPlay nu.....

Blev riktigt kort men ändå....

Love // Leone

Hitta Nemo

sorry att jag inte uppdaterat på typ jättelänge, vet inte varför men det har ändå inte hänt särskilt mkt. Förutom att Nora typ smsar mig hela tiden om att jag måste blogga :P
Nu sitter jag och är ohälsosam med chips och cola och kollar på Hitta Nemo på Disney Channel och har nyss upptäckt att Nemos pappa har gigantiska läppar till skillnad mot Nemo som inte har nåra......

Dessutom har jag fyllt år oxå, fick bland annat en digitalkamera döpt till Knatte ( mobilen heter Tjatte och datan Fnatte) och kläder och typ skitmycket pengar som jag nu har rullat ihop till små rullar med 4 hundralappar i varje rulle. Im rich!
Förlåt igen för att jag inte bloggat, ska nog gå bättre i framtiden!

 Love // Leone

Godnatt!!!

Hej, sorry, hinner inte lägga in något idag, måste lägga mig, har haft idrottsdag, var jätte kul!!
Och lilla Nicole har 30+ och inte ett moln på himmelen!! <3
Sov sött allihopa<3<3<3

//Nora

Imorron blir det idrottsdag...

Ja, imorron blir det idrotts dag, ska varken bli kul eller tråkigt...
men, men, det är bara att stå ut med antar jag...
Hur som helst så, idag har det inte hänt så mycket, men  när jag och en kompis var på väg hem så lekte vi i snön och mina svarta jeans blev typ hel vita!! XD Det var jätte kul!!!

//Nora

Jag är SÅÅÅ smart!!! :s

Hej allihopa, jag är verkligen jätte smart!!!
Idag när jag gick hem från skolan så var de ingen hemma och jag hade inte min nyckel med mig, men jag har sån tur! Mina kompisar skulle göra något så jag fick springa efter dom och ropa på dom, fast dom sa att jag lät som en dinosarige... XD
Men, ja, idag har det väl inte hänt så mycket mer...
på elevensval har jag bild och idag skulle vi rita tatueringar och min blev helt konstig, två tärningar, en eld som gråter och tittar ut genom baksegeln på bilen...
ja, det var min det!! Min kompis gjorde en jätte snygg, en orm och ett hjärta!! <3
He, he, en annan tjej som går i min paralel klass gjorde en jätte rolig på en muffins, en katt med huggtänder... m.m m.m!! :D

//Nora


Nytt inlägg

Idag har jag fått reda på att vi ska på prao och det ska väl bli GANSKA kul, eller, på det viset som Lena beskriver det verkar tråkigt, jag vet inte heller vart jag ska göra det!!! :'(
Men, jag vet att jag och Nicole har sagt att vi ska praoa på dagis, men bara så att du vet Nicole så vvill jag göra det i 6:an, KANSKE! :o
Men, men jag har inget mer att skriva så, vi hörs!!!
<3

Längtar...

Tjenicksen allihopa, idag har jag mest slappat!!
Jag och mamma var ute och åkte pulka och lekte i snön, det var jätte kul!! :D
Och jag lägtar SÅÅÅÅ till sportlovet då min och en komips familj ska åka skidor!! XD
Det ska bli JÄTTE, JÄTTE kul!!
Längtar även till kollo i sommar, har tänkt på det jätte mycket idag!
Så det finns bara ett ord för mig just nu!!
Längtar...


Förra året, på väg från Björnrike! <3

 
Kollo <3 STRAND<3 också förra året!!!

//Nora


En liten fråga....

Hej, jag undrar verkligen vad det är för skillnad mellan sidvisningar och unikabesökare, jag fattar ju att det är skillnad men... :'(

//En frågande Nora

oj, lite få inlägg av mig!!

Hej allesammans, jag vet att jag inte gjorde något inlägg igår, men hade inte tid!! :'(
Jag och mamma var på stan stor del av dagen, när vi gick till frisören fick vi veta att jag har D.M.I.V.H
så resten av dagen gick åt till att tvätta och kamma mitt hår! Jag fick sätta i shampo minst 16 ggr och det var fortfarande inte rent.:( Det var bara jag som tyckte att det var kul!! XD
Sen gick vi på restaurang men jag sprang hem när vi hade ätit färdigt för att hinna rösta på låt nummer 2, med Johannes Bah Kuhnke tidigare på dagen tänkte jag göra en grupp på facebook som  skulle heta: Vi som tänker rösta på ?Johannes Bah Kuhnke? minst 3:ggr även om hans låt suger!
jag gillade låten, men jag gillar honom mest på treater har ni sätt djungelboken på stadsteatern?? Han är Noppe/Joppe där, den såg jag 2ggr. I De tre musketörerna var han d´Artagnan och den såg vi 3 ggr. på en färga i sommras såg vi honom och hans familj och kanske har jag sett honom nån annan gång!! XD
Idag ska jag inte göra något, inte vad jag vet... :O
Men, men, igår hade jag väldigt kul och hoppas att denna dag blir lika bra!! :D

//Nora

*Det man inte vill ha

Happy Birthday to me

Idag är det min födelsedag, och hitills har jag fått:

  • två tröjor
  • ett linne
  • 300 kronor
  • 250 kr i presentkort på H&M ( ska köpa sonia rykiel kläder :P)
  • en resväska
  • ett pennskrin

Måste sluta,

Love, //Leone

 Hoppas jag får en schwarzwaldtårta! ( hoppas de stavas så :P)


Hemma igen!! Men saknar dig redan...

Idag i skolan har vi tvättat väggar!! XD
Sen gick jag och min kompis hem till mig och åt socker kaka!! Mums!!!:D
Efter det gick vi till fotbollen, träffade en klasskamrat men han var så tråkig så vi fick inte ta hans mössa... :P 
Men, jag saknar redan min lilla Nicole som åker till bort, utomlands till solen imorgon tidigt på morgonen...
<3PUUUUUUUUUUSS på dig!! :*<3
Men du kommer att få det såååå soligt, och roligt! B-)

Så, jag måste bara få lägga in en bild på dig!!!


Tja... man är ju inget proffs, men, men...
Hoppas du får en kul resa!!!<3 Och ingen får se något annat än Nicole på denna bild!!! :'(

//Nora


Leone flummar

Leone ska texta vad jag ska skriva men får lite hjärnstopp.
"Skriv så här: Puffa Clea två ggr per dag, A, jag förstår... Men aa, skriv så här: Jag, nä inte jag skriiv så här: nu är jag hemma hos nora !SÅÅÅNG! Skriv så här, nu har leone kommit och vi ska bajsa, nä men skriv inte det där, nu har leone kommit och vi ska fota våra alla hjärtans dag figurer som inte blev så alla hjärtans dag aktiga... Nä, men nu mpste jag gå på toa, nä den andra toan är roligare!" Går på toa.
"Nu har leone kommit hem till mig, har du inte skrivit klart än?? Mmm.. vi ska göra lite exprument trik...  Do do do do do do dodo mm, mm, och hmm.. och vi har vi ska lägga in  lite bilder på våra ler figurer snart..."
SÅÅÅÅNG
"Och hmm.. nu ska vi leka lite HEJDÅ! Nä men nu ska vi... nä, men nu ska vi ha lite kul!
Det var min mage, den ba Brrrrrrr, det var också min mage... Och snart lägger vi in lite bilder hejdå! XD
Blup, blup, blup... Ahhh...."
Hon blev lite distraherad...
Det här var allt hon sa att jag skulle skriva!

//Nora

Idag har jag...

...DÖÖÖÖÖTT!!!!!!
Vi ska ha prov på fonetik i engelskan på fredag nästa vecka, och inte nog med det så tycker vår lärare att vi på en dag ska lära oss en text på engelsk flyyytande!! :(
Okej... Kanske ni tänker, det där är ju ingeting, men för mig är det det!!
Vi får typ aldrig läxor så när vi väl får det så känns det jätte mycket!!

//Nora

Ps. Grattis Eve, nu väger du 3 ton!!! XD


Nu är det fredgsmys!!

Men jag ska inte göra så mycket annat än att typ titta på TV... XD
Ja, skriver mer senare!
En kram till er var och en jätte, jätte stor till Nicole som lämmnar oss... :(

//Nora


HEMMA

nu är jag hemma från skolan och snart kommer mormor och lagar mat här, till efterrätt blåbärspaj:)
ska bli kul.
Blev riktigt kort menmen..

//Leone


Är hos en "anonym" kompis!!

Hej, nu är jag  hemma hos en kompis och vi har, spelat dator och nu löser vi korsord!! <3
Det är första gången jag är hos henne så vill vara så mycket med henne som möjligt!!
så, i hörs mer senare!!
!Kram!

//Nora


HEMMA

nu har jag varit på teatern och snart ska jag till pianot, får nog ta med mej nån parfym eller nåt för min pianolärare luktar SkunkÄckelPyton för att han röker så mycket.
Iaf så sitter jag nu och äter mellis och gör typ ingenting.

// Leone ^^,


oj!

//Nora

ORKAAAAAAAAAAAAAAAAAR INTE!!!!

Hej alla ni som läser, ja, idag är INTE min lyckodag!! :(
Jag och en av mina bästisar bråkar och allt är skit!!! okej, i stort sätt har dagen varit ok, men ja...
Om du läser det här (du vet vem det är) så !SNÄÄÄLA! jag fattar att det inte är kul för dig men det är det inte för mig heller! :'(
Hoppas vi blir sams snart igen!!
Sänker dig en kärkeksfull tanke!! <3<3<3

My perfect day

Idag ´hade mamma gått till jobbet när jag vaknade, men efter massa minuter kravlade jag mej upp ändå. I skolan var det ännu en läskig måndag med matte( jag vet, en måndag!?) och NO och SO. sen gick jag hem och efter nåra timmar gick jag ut med min hund med syrran. och nu så ska jag egentligen vakta maten, men istället sitter jag vid datan. Perfekt, va? :D

// Leone<3


Svar på tal.

"Varför lägga i två blider på Leone???"

He, he, jag skulle testa att lägga in en bild och råkade lägga in den stora också, det blev lite fel... XD
Kul att du läser!!

//Nora


Den sista bilden på min Sesam!


Okej, börjar känna mig lite självisk som ska hålla på att tjaata om mina katter så det här blir den sista bilden!!
Sesam lilla töntiga Sesam som är rädd för en ballong!<3

//Nora


Clea, min svans slaskande Clea!!


Hon har precis kastreras så har en varm dräkt på sig, men hon är ju min lilla sötnos!!<3


Mina sötnosar Clea & Sesam!! <3


<3??Är det tillåtet att vara så söta??<3
Den brun-vit-svarta är Clea och den andra är Sesam, vänta det kommer fler!!:P


Tråååååkigt :(

jag har jättetråkigt, måste göra läxor, HATAR läxor.
jag går i skolan 35 timmar och typ 50 minuter i veckan, och sen ska jag ha läxor oxå. BLÄ!
Jaja,nu måste jag stänga av datan och göra dom där förbannade läxorna.

Bye// Leone :(


Nora


Leone


Leone


Den luktar museum...

Ja, idag ska jag, min famil och våra kompisar åka på ett museum i ?valdermanudde? ock titta på typ tavlor av nån kille som har gjort bran böcker...
Jag hoppas på det bästa!! :)
Ska försöka att lära mig att lägga in bilder jag också!! XD

/Nora


*gäsp*

Nu har jag precis vaknat, och har kommit på hur man lägger in bilder, så därför kommer jag vara helt nördig och lägga in bilder hela tiden.

Men jag längtar skitmycket efter sommarn! och inte minst kollo..

den här bilden tog jag på landet förra sommarn och jag blir så glad varje gång jag tittar på den!
' okej det där lät lite töntigt.
Men nu måste jag äta frukost!
Bye! // Leone


Sovit över!!

Jag har precis kommit hem från en kompis som jag har sovit över hos!! Jag och en annan tjej sov över. <3 Vi var uppe och tittade på film till typ 12, sommnade vid runt halv 2 och vaknade vid 10 över 9 ungefär, skulle vilja lägga in en blid, men vet inte hur man gör. Nån som sklle vilja hjälpa mig med hur man lägger in dom, jag fattar inte!? :/
Men, men, nu måste jag sluta, middan kallar!

/Nora


Shulelulu!

Hejsan!
Vi vet inte riktigt om det kommer gå bra med den här bloggen,
men vi kommer försöka!
Vi vill gärna ha tips på hur man kan förbättra och så, vi är inte precis experter på detta!

Presentation:
Nora

11 år
Gillar att spela teater, spela fotboll, vara med kompisa, (sjunga i kör), pyssla och vara inne på datorn!

Leone

11år, fyller år om 9 dagar (!)
Gillar att spela teater, spela piano, sjunga, vara med kompisar, shoppa, pyssla och titta på tv!


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0